Terima kasih ..... Sahabatku...

Saturday 20 February 2010

Semoga berbahagia


Jadilah Teman Baik Pada Pasangan....



Mengapa ada pasangan suami isteri boleh bertahan untuk melalui saat senang dan susah bersama sedangkan yang lainnya kecundang? Rahsianya cuma satu, iaitu pasangan ini menjadi teman baik kepada pasangannya pada setiap masa.

Namun begitu ramai pasangan suami atau isteri yg tidak tahu untuk menjadi teman baik kepada pasangan mereka. Caranya cukup mudah, baca dan praktikkan article dibawah ini. Moga rumahtangga yg tangga yang sedia terbina dan yang akan dibina akan dapat memperkecilkan kecenderungan utk berlakunya kecurangan.

Binalah kebahagian dari kehancuran semalam...


1) Saling menceritakan perkara lucu atau humor dan membuat pasangan anda tertawa senang hati. Tidak ada yang dapat menghilangkan ketegangan selain dari humor. Mengingat kembali cerita-cerita lucu masa lalu juga membuat anda lebih dekat dan disukai.

Bagi anda yang tidak mempunyai sense of humor yang tinggi, tidak mengapa, berlatihlah... Carilah jenaka dalam buku atau internet dan praktikkan pada pasangan anda tapi janganlah terlalu serius.

2) Bantu mengurangkan tekanan dan masalah pasangan dan anda sendiri. Saling memicit bahu, kepala dan mengusap belakangnya sedikit sebanyak dapat mengurangkan stres yang dihadapi. Anda juga boleh mengajak pasangan anda menceritakan masalah yg dihadapi utk dikongsi bersama. Cara ini adakalanya sudah cukup untuk meredakan pasangan.

3) Bersenam bersama. Amalkan berjongging atau sekadar berjalan bersama-sama. Sambil berjalan anda boleh bercerita dgn pasangan anda. Selain dari menyihatkan badan ia juga merapatkan hubungan anda berdua.

4) Belajar lebih banyak untuk mengetahui hasrat pasangan. Jangan salah mengintepretasikan perkara di atas tersebut sebagai hasrat seksual semata-mata. Banyak lagi hasrat lain pasangan yang mungkin tidak kesampaian. Lebih memahami hasrat pasangan anda dapat membolehkan anda lebih memahami akan dirinya.

5) Semua orang ingin berkongsi minat mereka dengan orang yang disayangi. Oleh itu lakukanlah apa yang anda dan pasangan anda sukai bersama.

6) Berbicara dan mengeksplorasi... Jangan takut pada kesunyian di antara anda berdua, sebaliknya siapkan diri untuk berbicara mengenai topik yang luas secara umum. Di manapun anda tinggal, ikutilah perkembangan terbaru. Bersembanglah sebagaimana anda bersembang dengan sahabat baik anda.


Sekadar satu perkongsian....

No comments:

Click me!

Setiap pengisian merupakan tulisan pemilik blog kecuali sumber dinyatakan. Kekangan ilmu dan kemahiran membatasi intipati penulisan. Selebihnya adalah sekadar perkongsian daripada koleksi penulis...