Terima kasih ..... Sahabatku...

Sunday 28 February 2010

Sejambak Mawar



Kuntum 1 : Ketahuilah bahawa Allah akan mengampuni orang yang memohon ampun, akan memberi pada yang meminta dan menerima yang bertaubat.

Kuntum 2 : Prihatinlah dengan orang yang lemah, anda akan bahagia. Penuhi hajat yang memerlukan, anda akan disembuhkan. Jangan bawa kebencian, anda akan dihargai.

Kuntum 3 : Bersangka baiklah kerana sesungguhnya Allah bersamamu, para malaikat memohonkan keampunan untuk mu dan syurga telah menanti anda

Kuntum 4 : Bersikap optimislah dalam hidup dengan berbaik sangka kepada Allah. Nyahkanlah segala duka dengan mengingat semua nikmat yang telah dikurniakan kepada anda.

Kuntum 5 : Ingatlah didunia ini tiada kebahagiaan yang sempurna, kerana tiada seorang pun didunia ini boleh mendapat semua keinginannya.

Kuntum 6 : Contohilah pohon kurma ; tinggi cita-citanya, kebal dari penyakit, dan jika dibaling dengan batu, ia membalas denngan menggugurkan buahnya.

Kuntum 7 : Adakah kesedihan dapat mengembalikan apa yang telah luput, kecemasan dapat memperbaiki kesalahan? Lantas apa guna bersedih?

Kuntum 8 : Jangan berharap mendapat kesusahan atau malapetaka, tetapi berdoalah supaya beroleh ketenangan dan pemeliharaan.

Kuntum 9 : Siramilah api kebecian anda dengan cara memaafkan setiap orang yang pernah berbuat salah kepada anda.

Kuntum 10 : Mandi, berwudhuk, memakai wewangian dan bersiwak merupakan penawar yang amat berkesan bagi setiap kesusahan dan kesedihan.


Renung-renungkan...

Sumber: Golden box

1 comment:

azaabadi said...

Assalamualaikum
Dah lamak sik menulis Ruby?

Click me!

Setiap pengisian merupakan tulisan pemilik blog kecuali sumber dinyatakan. Kekangan ilmu dan kemahiran membatasi intipati penulisan. Selebihnya adalah sekadar perkongsian daripada koleksi penulis...